Zmiany w prawie konsumenckim
Zmiany w prawie konsumenckim

Zamieszczamy fragment naszego regulaminu, abyście mogli szybko zapoznać się ze zmianami.

ZMIANY W REGULAMINIE:
Konstantynów Łódzki, 30.12.2020r.

Nowelizacja ustawy o prawach konsumenta i kodeksu cywilnego znacząco zmieni dotychczasową rzeczywistość prawną. Zmiany wchodzą w życie od 1 stycznia 2021.

Co się zmieni?
Osoba fizyczna, która prowadzi działalność gospodarczą, zyska nowe przywileje i dodatkową ochronę konsumencką. Dotyczy to określonych przypadków. Przedsiębiorcy będą traktowani jak konsumenci, pomimo że prowadzą działalność gospodarczą. Do tej pory nie mieli oni tych samych praw. W związku z tym nabywają praw konsumenckich w następujących zakresach:
- niedozwolonych postanowień umownych — tzw. klauzul abuzywnych,
- rękojmi za wady,
- prawa odstąpienie od umowy zawartej na odległość.

Co musi zrobić osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, aby chroniło ją nowe prawo konsumenckie?
Umowa, którą przedsiębiorca zawrze ze sprzedawcą na odległość nie może charakteru zawodowego. Najprościej mówiąc: zakup nie może dotyczyć bezpośrednio branży, w której specjalizuje się przedsiębiorca.

Zmiany w regulaminie naszego sklepu www.zoozone.pl od dnia 01.01.2021r.

Jednoosobowe firmy stanowią trzecią kategorię podmiotów, obok konsumenta i przedsiębiorcy.
Zyskują oni bowiem nowe prawa, które do tej pory były zarezerwowane wyłącznie dla konsumentów. Wspomniana grupa przedsiębiorców nie staje się konsumentami, zostają im przyznane określone prawa, jak poniżej:
- niedozwolonych postanowień umownych — tzw. klauzul abuzywnych,
- rękojmi za wady,
- prawa odstąpienie od umowy zawartej na odległość.

Termin rozpatrzenia reklamacji z tytułu rękojmi (naprawa, wymiana lub obniżenie ceny towaru) dla jednoosobowych działalności gospodarczych:
- 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia, czyli od momentu jak sprzedawca otrzyma druk reklamacyjny do rąk własnych.
Może to zrobić przed upływem 2 lat od otrzymania towaru.

Prawo do zwrotu towaru zakupionego na odległość
Od 1 stycznia 2021 roku przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą mogą skorzystać z prawa zwrotu towaru zakupionego na odległość, jak osoby fizyczne. Pamiętając przy tym, że przysługuje to wyłącznie osobom, które zakupiły towar nie związany z ich zawodem.
Przykład:
Przedsiębiorca zajmuje się pisaniem tekstów i zakupił komputer w sklepie internetowym. W takiej sytuacji nie przysługuje mu prawo do zwrotu tego przedmiotu.
Natomiast jeśli w Internecie zakupi pralkę to może ją zwrócić bez podawania przyczyny w terminie 14 dni kalendarzowych.

W razie dodatkowych pytań, skontaktuj się z nami - chętnie pomożemy. :)

Zostaw komentarz

* Nazwa:
* Email: (nie będzie publikowany)
* Komentarz:
Przepisz kod:
Ta strona korzysta z plików Cookie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Polityka prywatności
zamknij
FB